Ogólnie
Szkolenie na licencję pilota turystycznego PPL (A) jest pierwszym krokiem do zostania pilotem zawodowym. Nie jest wymagane doświadczenie lotnicze!
Warunki wstępne
-
- Minimalny wiek: w dniu pierwszego samodzielnego lotu uczeń-pilot musi mieć ukończone 16 lat. Aby uzyskać licencję, student musi mieć ukończone 17 lat.
- Zaświadczenie lekarskie: kandydat ubiegający się o licencję pilota turystycznego PPL (A) musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1 lub 2.
- Minimalne wykształcenie: ponadpodstawowe lub równoważne.
Szkolenie teoretyczne
Szkolenie teoretyczne może odbywać się indywidualnie jeden na jeden z instruktorem, nie musisz więc czekać na utworzenie się grupy wykładowej. Szkolenie obejmuje 100 godzin wykładów i samokształcenia. Dostępna jest także forma szkolenia na platformie e-learning.
Szkolenie praktyczne
Program szkolenia praktycznego obejmuje minimum 45 godzin lotów szkoleniowych zgodnie z przepisami PART-FCL do licencji PPL (A). Składa się na to 35 godzin z instruktorem oraz 10 godzin lotów wykonanych samodzielnie ale pod nadzorem instruktora, z czego 5 godzin przeznaczone są na loty nawigacyjne. Zawarty jest w tym czasie przynajmniej jeden przelot o minimalnej długości 270 km(150 NM) oraz dwa lądowania z zatrzymaniem na lotniskach innych niż lotnisko odlotu. Szkolenie praktycznie podzielone jest na trzy etapy (zadania):
-
- Opanowanie podstawowych umiejętności pilotażowych i wykonywania lotów po kręgu nadlotniskowym (z instruktorem i solo)
- Loty podstawowe według wskazań przyrządów
- Loty nawigacyjne z widocznością (VFR) oraz przelot.
Po ukończeniu tych trzech etapów uczeń-pilot opanowuje umiejętność samodzielnego, bezpiecznego lotu zgodnie ze specyfikacjami PPL (A).
Cele i kwalifikacje
Celem kursu PPL (A) jest przygotowanie ucznia-pilota do bezpiecznego i optymalnego latania w warunkach z widocznością (VFR). Dokładne i kompleksowe przygotowanie teoretyczne pozwoli uczniowi-pilotowi wykorzystać swoją wiedzę podczas części praktycznej.
Po ukończeniu szkolenia i uzyskaniu licencji pilot będzie uprawniony do pilotowania samolotów jednosilnikowych o maksymalnej masie startowej 5700 kg.
W Polsce liczba lotnisk rośnie, a w każdym większym polskim mieście znajduje się lotnisko. Dlatego jeśli chcesz latać - nawet niebo nie jest ograniczeniem!
Zalety
Szkoła zatrudnia najlepszych w branży instruktorów pilotażu. Większość z nich to piloci uznanych liniach lotniczych. Dzięki ponad 25-letniemu doświadczeniu szkoła ma możliwości i infrastrukturę do szkolenia najlepszych pilotów.
Cessna 172 to uniwersalny czteromiejscowy samolot i najpopularniejszy samolot do podstawowego szkolenia pilotów. Jego duży zasięg i zaawansowana awionika sprawiają, że jest to bezpieczniejszy, bardziej profesjonalny i odpowiedni wybór do szkolenia zawodowego lub PPL(A).
Ceny
Przystępne ceny i profesjonalne szkolenia z najlepszymi instruktorami, młodą i ambitną kadrą w rodzinnej atmosferze!

EASA od 0 do szkolenia PPL(A)
Szkolenie w ramach Licencji Pilota Prywatnego PPL(A) jest pierwszym krokiem do zostania zawodowym pilotem. Kurs przeznaczony jest dla kandydatów bez doświadczenia w locie.
Etap 1 – Licencja Pilota Prywatnego PPL(A)
Celem Licencji PPL jest nauczenie studenta jak latać poprawnie i bezpiecznie podczas dnia według zasad Visual Flight Rules (VFR).
Czas trwania kursu:
6 do 8 tygodni
Warunki wstępne:
- Minimalny wiek – 16 lat
- Zaświadczenie lekarskie klasy 2.
- Aby uzyskać licencję – 17 lat.
Przedmioty obowiązujące podczas szkolenia teoretycznego:
- Prawo lotnicze
- Człowiek – możliwości I ograniczenia
- Meteorologia
- Łączność
- Zasady lotu
- Procedury operacyjne
- Wykonanie I planowanie lotu
- Ogólna wiedza o samolocie
- Nawigacja
Kurs teoretyczny PPL(A) składa się z 100 godzin.
Możesz wybrać jeden z 3 kursów w zależności od swoich preferencji i budżetu.
Opcja A: 14 godzin w szkole, 86 godzin samokształcenia.
Opcja B: 30 godzin w szkole, 70 godzin samokształcenia.
Opcja C: 60 godzin w szkole, 40 godzin samokształcenia.
Samokształcenie jest nadzorowane i kierowane przez instruktorów teoretycznych, w trakcie którego będą używne prezentacje, filmy, książki i oficjalna baza pytań by być pewnym pilotem oraz przygotowanym do oficjalnych egzaminów.
Szkolenie praktyczne PPL składa się z:
- Minimum 45 godzin Total Flight Time.
- W tym minimum 35 godzin szkolenia z instruktorem.
- Oraz minimum 10 godzin samodzielnych lotów.
- 9 egzaminów teoretycznych.
Istnieje możliwość rozpoczęcia szkolenia praktycznego podczas szkolenia teoretycznego.
Przed każdą kolejną częścią szkolenia praktycznego, będą prowadzone zajęcia naziemne przygotowujące do danego etapu (np. przed nawigacją)
- Łącznie 10 godzin
Etap 2 – EASA Szkolenie nocne
Kurs VFRnoc składa się z 5 godzin nocnych lotów, które pozwolą Ci latać według VFR po zmierzchu w godzinach nocnych.
- 3 godziny szkolenia naziemnego
- 5 godzin lotów szkoleniowych
Oferta (ważna do 28.02.2021)
PPL(A) | cena | godziny | informacje |
PPL(A) kurs teoretyczny na odległość Opcja A | 1680 zł | 10 h | Stacjonarnie + samokształcenie |
PPL(A) część kursu teoretyczny stacjonarnego | 1200 zł | 10 h | |
PPL(A) kurs praktyczny | 30 900 zł | 45 h | Cessna 172 |
Koszt kursu | 33 780 zł | 7 550 EUR | |
Egzamin praktyczny PPL(A) | 930 zł | 1,5 h | Cessna172 |
Opłata lotnicza ULC – PPL(A) teoria | 315 PLN | Płatność przed teoretycznym egzaminem PPL(A) | |
Opłata lotnicza ULC – PPL(A) praktyka | 838 PLN | Płatność przed testem umiejętności PPL(A) | |
Dodatkowe opłaty | cena | PLN | informacje |
Badania lekarskie kl.2 | 450 PLN | Zgodne z Part-MED | |
Lądowanie EPSJ | 0 PLN | Bez limitu | |
Touch & go EPSJ | 0 PLN | Bez limitu | |
VFR noc | cena | godziny | informacje |
NVFR kurs teoretyczny | 360 zł | 3 h | Wykłady w szkole |
NVFR kurs praktyczny | 3900 zł | 5 h | C172 w EPSJ z opłatami operacyjnymi nocnymi lądowiska |
Całkowity koszt kursu NVFR | 4260 zł |
- Wszystkie ceny są cenami netto
- W przypadku szkolenia zawodowego w FNA EU nie jest doliczany podatek VAT
- Profesjonalne szkolenie w EPSJ obejmuje wszystkie opłaty za lądowanie i paliwo
- W przypadku, gdy wymagane jest dodatkowe szkolenie, zostaną naliczone dodatkowe koszty
- W koszt praktycznej części szkolenia PPL(A) uwzględniona jest zniżka w przypadku jednorazowej przedpłaty. W przypadku płatności w ratach godzina lotu kosztuje 20-50zł więcej, w zależności od ilości rat.
Koszt dodatkowych godzin
- Wypożyczenie Cessna172 – 1 godzina – 620 zł
- Czas instruktora 1 godzina 120 zł
- Wynajem Cessna172 – pakiet 10 godzin – 5900 zł
- Wynajem Cessna172 – pakiet 20 godzin – 11600 zł
- Wynajem Cessna172 – pakiet 50 godzin – 28500 zł