PPL(A) – Licencja turystyczna

Ogólnie

Szkolenie na licencję pilota turystycznego PPL (A) jest pierwszym krokiem do zostania pilotem zawodowym. Nie jest wymagane doświadczenie lotnicze!

Warunki wstępne
    • Minimalny wiek: w dniu pierwszego samodzielnego lotu uczeń-pilot musi mieć ukończone 16 lat. Aby uzyskać licencję, student musi mieć ukończone 17 lat.
    • Zaświadczenie lekarskie: kandydat ubiegający się o licencję pilota turystycznego PPL (A) musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1 lub 2.
    • Minimalne wykształcenie: ponadpodstawowe lub równoważne.
Szkolenie teoretyczne

Szkolenie teoretyczne może odbywać się indywidualnie jeden na jeden z instruktorem, nie musisz więc czekać na utworzenie się grupy wykładowej. Szkolenie obejmuje 100 godzin wykładów i samokształcenia. Dostępna jest także forma szkolenia na platformie e-learning.

Szkolenie praktyczne

Program szkolenia praktycznego obejmuje minimum 45 godzin lotów szkoleniowych zgodnie z przepisami PART-FCL do licencji PPL (A). Składa się na to 35 godzin  z instruktorem oraz 10 godzin lotów wykonanych samodzielnie ale pod nadzorem instruktora, z czego 5 godzin przeznaczone są na loty nawigacyjne. Zawarty jest w tym czasie przynajmniej jeden przelot o minimalnej długości 270 km(150 NM) oraz dwa lądowania z zatrzymaniem na lotniskach innych niż lotnisko odlotu. Szkolenie praktycznie podzielone jest na trzy etapy (zadania):

    • Opanowanie podstawowych umiejętności pilotażowych i wykonywania lotów po kręgu nadlotniskowym (z instruktorem i solo)
    • Loty podstawowe według wskazań przyrządów
    • Loty nawigacyjne z widocznością (VFR) oraz przelot.

Po ukończeniu tych trzech etapów uczeń-pilot opanowuje umiejętność samodzielnego, bezpiecznego lotu zgodnie ze specyfikacjami PPL (A).

Cele i kwalifikacje

Celem kursu PPL (A) jest przygotowanie ucznia-pilota do bezpiecznego i optymalnego latania w warunkach z widocznością (VFR). Dokładne i kompleksowe przygotowanie teoretyczne pozwoli uczniowi-pilotowi wykorzystać swoją wiedzę podczas części praktycznej.

Po ukończeniu szkolenia i uzyskaniu licencji pilot będzie uprawniony do pilotowania samolotów jednosilnikowych o maksymalnej masie startowej 5700 kg.

W Polsce liczba lotnisk rośnie, a w każdym większym polskim mieście znajduje się lotnisko. Dlatego jeśli chcesz latać - nawet niebo nie jest ograniczeniem!

Zalety

Szkoła zatrudnia najlepszych w branży instruktorów pilotażu. Większość z nich to piloci uznanych liniach lotniczych. Dzięki ponad 25-letniemu doświadczeniu szkoła ma możliwości i infrastrukturę do szkolenia najlepszych pilotów.

Cessna 172 to uniwersalny czteromiejscowy samolot i najpopularniejszy samolot do podstawowego szkolenia pilotów. Jego duży zasięg i zaawansowana awionika sprawiają, że jest to bezpieczniejszy, bardziej profesjonalny i odpowiedni wybór do szkolenia zawodowego lub PPL(A).

Ceny

Przystępne ceny i profesjonalne szkolenia z najlepszymi instruktorami, młodą i ambitną kadrą w rodzinnej atmosferze!

EASA od 0 do szkolenia PPL(A)

Szkolenie w ramach Licencji Pilota Prywatnego PPL(A) jest pierwszym krokiem do zostania zawodowym pilotem. Kurs przeznaczony jest dla kandydatów bez doświadczenia w locie.

Etap 1 – Licencja Pilota Prywatnego PPL(A)

 

Celem Licencji PPL jest nauczenie studenta jak latać poprawnie i bezpiecznie podczas dnia według zasad Visual Flight Rules (VFR).

Czas trwania kursu:

6 do 8 tygodni

 

Warunki wstępne:

  • Minimalny wiek – 16 lat
  • Zaświadczenie lekarskie klasy 2.
  • Aby uzyskać licencję – 17 lat.

Przedmioty obowiązujące podczas szkolenia teoretycznego: 

  • Prawo lotnicze
  • Człowiek – możliwości I ograniczenia
  • Meteorologia
  • Łączność
  • Zasady lotu
  • Procedury operacyjne
  • Wykonanie I planowanie lotu
  • Ogólna wiedza o samolocie
  • Nawigacja

Kurs teoretyczny PPL(A) składa się z 100 godzin.

Możesz wybrać jeden z 3 kursów w zależności od swoich preferencji i budżetu.

 

Opcja A: 14 godzin w szkole, 86 godzin samokształcenia.

Opcja B: 30 godzin w szkole, 70 godzin samokształcenia.

Opcja C: 60 godzin w szkole, 40 godzin samokształcenia.

 

Samokształcenie jest nadzorowane i kierowane przez instruktorów teoretycznych, w trakcie którego będą używne prezentacje, filmy, książki i oficjalna baza pytań by być pewnym pilotem oraz przygotowanym do oficjalnych egzaminów.

 

 

Szkolenie praktyczne PPL składa się z:

  • Minimum 45 godzin Total Flight Time.
  • W tym minimum 35 godzin szkolenia z instruktorem.
  • Oraz minimum 10 godzin samodzielnych lotów.
  • 9 egzaminów teoretycznych.

Istnieje możliwość rozpoczęcia szkolenia praktycznego podczas szkolenia teoretycznego.

 

Przed każdą kolejną częścią szkolenia praktycznego, będą prowadzone zajęcia naziemne przygotowujące do danego etapu (np. przed nawigacją)

  • Łącznie 10 godzin

 

Etap 2 – EASA Szkolenie nocne

Kurs VFRnoc składa się z 5 godzin nocnych lotów, które pozwolą Ci latać według VFR po zmierzchu w godzinach nocnych.

  • 3 godziny szkolenia naziemnego
  • 5 godzin lotów szkoleniowych

 

Oferta (ważna do 28.02.2021)

 

PPL(A) cena godziny informacje
PPL(A) kurs teoretyczny na odległość Opcja A 1680 zł 10 h Stacjonarnie + samokształcenie
PPL(A) część kursu teoretyczny stacjonarnego 1200 zł 10 h  
PPL(A) kurs praktyczny 30 900 zł 45 h Cessna 172
Koszt kursu 33 780 zł   7 550 EUR  
Egzamin praktyczny PPL(A) 930 zł 1,5 h Cessna172
Opłata lotnicza ULC – PPL(A) teoria 315 PLN   Płatność przed teoretycznym egzaminem PPL(A)
Opłata lotnicza ULC – PPL(A) praktyka 838 PLN   Płatność przed testem umiejętności PPL(A)
Dodatkowe opłaty  cena  PLN informacje
Badania lekarskie kl.2 450 PLN Zgodne z Part-MED
Lądowanie EPSJ 0 PLN Bez limitu
Touch & go EPSJ 0 PLN Bez limitu
VFR noc cena godziny informacje
NVFR kurs teoretyczny 360 zł 3 h Wykłady w szkole
NVFR kurs praktyczny 3900 zł 5 h C172 w EPSJ z opłatami operacyjnymi nocnymi lądowiska
Całkowity koszt kursu NVFR 4260 zł    

 

  • Wszystkie ceny są cenami netto
  • W przypadku szkolenia zawodowego w FNA EU nie jest doliczany podatek VAT
  • Profesjonalne szkolenie w EPSJ obejmuje wszystkie opłaty za lądowanie i paliwo
  • W przypadku, gdy wymagane jest dodatkowe szkolenie, zostaną naliczone dodatkowe koszty
  • W koszt praktycznej części szkolenia PPL(A) uwzględniona jest zniżka w przypadku jednorazowej przedpłaty. W przypadku płatności w ratach godzina lotu kosztuje 20-50zł więcej, w zależności od ilości rat.

 

 

Koszt dodatkowych godzin

  • Wypożyczenie Cessna172 – 1 godzina – 620 zł
  • Czas instruktora 1 godzina 120 zł
  • Wynajem Cessna172 – pakiet 10 godzin – 5900 zł
  • Wynajem Cessna172 – pakiet 20 godzin – 11600 zł
  • Wynajem Cessna172 – pakiet 50 godzin – 28500 zł