Ogólnie
Uprawnienie na klasę wielosilnikową umożliwia pilotowi jednosilnikowemu przejście na samolot dwusilnikowy zgodnie z przepisami lotu z widocznością (VFR).
Wymagania wstępne
-
- Kandydaci muszą posiadać ważną licencję PPL (A) lub CPL (A)
- Badanie medyczne klasy 1 lub 2
- Wiek 18 lat
- Co najmniej 70 godzin PIC
szkolenie
Szkolenie MEP (L) składa się z dwóch części – teoretycznej i praktycznej. Zgodnie z przepisami PART-CFL, aby rozpocząć kurs praktyczny, uczeń-pilot musi najpierw ukończyć kurs teoretyczny. Kurs teoretyczny obejmuje 7 godzin zajęć w szkole FNA.
Część praktyczna obejmuje 6 godzin lotu z instruktorem na samolocie Piper Seneca, podczas których będą ćwiczone następujące zadania:
-
- sytuacje awaryjne,
- elementy asymetrycznego ciągu przy niskich prędkościach na jednym pracującym silniku
- symulowane awarie niektórych systemy samolotów
- lądowania z jednym działającym silnikiem
- 2,5 godziny muszą zostać ukończone w normalnych warunkach pracy wielosilnikowej
Należy wykonać 3 i pół godziny według procedur awarii silnika i lotu asymetrycznego
Kurs MEP (L) ważny jest przez 12 miesięcy od daty wystawienia certyfikatu i jest przedłużany w drodze testu w locie z odpowiednim egzaminatorem.