Ogólnie
Szkolenie do uprawnień IR (A) składa się z dwóch etapów:
-
- szkolenie w locie na samolotach jednosilnikowych C172 dla IR (SE) oraz samolocie wielosilnikowym Piper Seneca IR(ME).
- szkolenie na symulatorze FNPT II
Uprawnienie uzyskane po ukończeniu szkolenia IR (A) jest dodatkowym wpisem do licencji PPL(A) lub CPL (A). Umożliwia pilotowanie samolotów zgodnie z przepisami wykonywania lotów według wskazań przyrządów oraz w instrumentalnych warunkach meteorologicznych IMC.
Wymagania wstępne
-
- Licencja PPL (A) lub CPL (A)
- Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1
- Zaliczenie kursu teoretycznego do uprawnień IR (A) lub ATPL(A)
- Co najmniej 50 godzin jako dowódca statku powietrznego PIC
Przebieg szkolenia
• 35 godzin szkolenia w symulatorze.
• 15 godzin latania na samolocie Piper Seneca
Szkolenie składa się ze szkolenia naziemnego oraz szkolenia praktycznego, które następuje po zaliczeniu części teoretycznej.
Szkolenie praktyczne oparte jest na programie, który uczy jak sterować samolotem według wskazań przyrządów, a następnie jak poruszać się po kontrolowanej przestrzeni powietrznej zgodnie z przepisami lotów według wskazań przyrządów (IFR). Kurs praktyczny obejmuje 50 godzin lotów szkolnych, w tym 35 na symulatorze i kolejne 15 godzin na samolocie jedno- lub wielosilnikowym wyposażonym w przyrządy IFR.